^Vrh

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Sigurna budućnost u online svijetu

a

Kodeks oblačenja

Partneri

Predmet: Priroda i društvo

Tip časa: sistematizacija

Trajanje realizacije: dva školska časa

Odjeljenje: III f

Datum: 27.09.2013. god.

Čas vodile: Julijana Vlahović, Svetlana Jolić i Olivera Vukić

Operativni ciljevi:

-uočavaju da ljudi neke djelatnosti moraju obavljati, a druge obavljaju jer tako žele

-razlikuju rad kao nužnu djelatnost od slobodne aktivnosti

-uočavaju da odrasli moraju da rade i zarađuju za život

-razlikuju neke vrste zanimanja

-razlikuju zanimanje od hobija

-razlikuju zanimanja svojih roditelja i rođaka

Uvodni dio: Učenici će uz pjesmu Pekar, u izvođenju poznatog glumca Slobodana Ninkovića izvoditi vježbe. Time će se ostvariti korelacija sa nastavnim predmetom Fizičko vaspitanje. Neki od sthova ove pjesme su:

                Svi me njave, koriste dobrotu

                i još tvrde da najbolje znaju,

                šta bi mog'o biti u životu

                stalno neke savjete mi daju.

               Posebna je priča dragi tata,

               on bi htio da postanem ljekar,

               mama hoće sina advokata,

               a ja želim da postanem pekar...

               Nek oproste i mama i tata

               riješio sam da proučim znanja

               i sve tajne pekarskog zanata,

               da me vole Marina i Sanja...

Nakon toga slijedi obilazak raličitih vrsta radnji koje se nalaze u neposrednom okruženju škole. Neke koje su na raspolaganju su: pekara, krojačka radnja, frizerski salon, časovničarska radnja, apoteka, samoposluga itd.    

Glavni dio: Učenici se vraćaju iz obilaska. Prilikom ulaska u učionicu izvlače sličicu koja ih usmjerava na oznaku grupe u kojoj će obavljati postavljene zadatke. Podijele se u pet grupa sa oznakom predstavljenom velikom slikom (cipela, hljeb, bombone, fen i pantalone).

Nakon formiranja grupa učenici dobijaju te predmete u prirodnoj veličini, a u njima su sakriveni listovi sa pripremljenim zadacima. Prije nego što počnu sa rješavanjem zadataka svakoj grupi se postavlja pitanje i učenik koji prvi odgovori na njega biva određen za vođu grupe. Time postaje zadužen da izvještava o njenom radu. Da bi se ostvarila korelacija sa svim nastavnim predmetima, jedna grupa ima zaduženja iz Crnogorskog jezika ( hljeb), druga iz matematike (fen), treća iz Prirode i društva (bombone), četvrta iz Likovne kulture (pantalone) i peta iz Muzičke kulture (cipela).

Pitanja na koja treba da odgovore su:

- Koliko je 45 + 10 ?

- Recite mi jednu upitnu rečenicu.

- Kako se zove pjesma koju ste prvu učili iz Muzičke kulture u trećem razredu?

- Koje je godišnje doba počelo?

- Na čega likovni umjetnik postavlja platno?

- Kada su svi pronašli zadatke sakrivene u datim predmetima sve grupe u isto vrijeme počinju sa radom.

Listići sa zadacima su sljedeće sadržine:

ХЉЕБ    

1.Напиши једну изјавну реченицу везану за пекара.

2.Напиши  питање да као одговор добијеш подвучену ријеч.

Марина је купила бурек са месом.                                                             

3.Састави неколико ријечи користећи слова из ријечи ЗАНИМАЊЕ.

ФЕН   

1.У продавници је било 65 маказа. Продато је 40 маказа. Колико је маказа остало у продавници?

2.У фризерском  салону фенирало се 10 жена, а 15 жена се шишало. Колико се укупно жена фенирало и шишало у фризерском салону?

3.Састави неколико ријечи користећи слова из ријечи ЗАНИМАЊЕ.

БОМБОНE

1.Шта је занимање?

2.Шта је хоби?

3.Састави неколико ријечи користећи слова из ријечи ЗАНИМАЊЕ.

ПАНТАЛОНЕ 

1.На хамеру нацртај алат који користе  људи  чији  су производи представљени  сликом.

2.Састави неколико ријечи користећи слова из ријечи ЗАНИМАЊЕ.

ЦИПЕЛА   

1.Репуј уз 2 строфе пјесме Занимања.

2.Састави неколико ријечи користећи слова из ријечи ЗАНИМАЊЕ.

Tokom rada zadataka obilazimo sve grupe i nastojimo da svi učenici učestvuju u radu. Time ih navikavamo da međusobno sarađuju i trude se da zajedno realizuju postavljene zadatke.

Kada sve grupe završe zadatke počinje se sa izvještavanjem. Obzirom da je svakoj grupi jedan zadatak identičan, a to je da napiše što više riječi koristeći slova iz riječi zanimanje, njegovo rješenje ćemo napisati na tabli ispod naziva grupe ( tabla je prije realizacije časa podijeljena na djelove, uz upotrebu kreda u boji i naziva grupe). Zajedno ćemo vidjeti koja je grupa bila najuspješnija u realizaciji ovog zadatka.

Završni dio: Na kraju časa učenici će izrecitovati pjesmu Zanimanja koju su učili iz Prirode i društva. Obzirom da se pjesma sastoji iz sedam strofa tri učenika će izrecitovati po dvije strofe, a sedmu, tj. posljednju će izrecitovati čitavo odjeljenje. Pjesma je lijepa i poučna sa posebnim akcentom na posljednjoj strofi.

Pjesma Zanimanja

Većina ljudi u svijetu radi,

proizvodi, kreira, nešto pravi,

a zanimanjem zovemo ono

čime se neki čovjek bavi.

Orač je čovjek koji ore,

krojač odjeću kroji i šije.

Moreplovac morima plovi,

a brica zna se, ljude brije.

General vojskom komanduje,

novinar za novine piše,

kovač usijano gvožđe kuje,

saobraćajac saobraćaj reguliše.

Rudar pod zemljom kopa rudu,

obućar obuću za nas radi,

sudija rješava sporove u sudu,

zemljoradnici se bore protiv gladi.

Pilot avionom pilotira,

duvač stakla staklo duva,

vojnici su čuvari našeg mira,

čobanin na poljani stoku čuva.

Drvosječa, riječ kaže, drvo siječe,

domaćica ukućanima priprema hranu,

ljekari i bolničari ljude liječe,

konobar posluje u restoranu.

I treba uvijek da nam je jasno,

svako zanimanje je lijepo i časno,

svako zanimanje društvu treba,

u svakom dolazimo do svoga hljeba.

Poslije recitovanja ove pjesme gosti i domaćini će se počastiti bombonima.Time će se završiti realizacija časa.